2013.03.19.
09:19

Írta: AtoZ

Hasznos kütyük és appok az utazáshoz

Neo-nomádokként két okostelefont és egy netbookot viszünk magunkkal az úton. A netbookot a képek lementésére, a blog írására és néha-néha egy film megnézésére használjuk. A két okostelefont pedig rengeteg mindenre, nagyon hasznos útitársaknak bizonyulnak folyamatosan.

Ezt a bejegyzést segítségképpen szánjuk azoknak, akik nem vetik meg a technológiát az utazás alatt sem, hiszen nagyon sok lehetőség rejlik bennük.

A két telefon, ami velünk van:

- HTC Incredible (androidos): néha-néha lefagy, de erős, gyors, nagy memóriával rendelkező telefon, GPS-szel, akár még hosszabb e-mailek megírására is alkalmas. Tokot venni rá természetesen "kötelező".

- Samsung Galaxy Y (androidos): bár túl kis méretű, de eddig nagyon megbízhatónak bizonyult. Leginkább wifi-s levélellenörzésekre használjuk, bár már foglaltunk vele repjegyet is on-line. Szintén kötelező egy tok rá.

A netbook: MSI Wind U, már nem mai darab, néha már jön a kékhalál, de mivel nagyon kicsi és könnyű, ezért ideális útitárs a hátizsákban.

Ami még erősen ajánlott: egy "mobil power bank" vásárlása. Ez gyakorlatilag egy mobil akkumulátor, amelynek a segítségével a gyorsan lemerülő telefonjainkat tudjuk akár menet közben is tölteni. Mivel néha napokig nem tudunk az utazás közben hálózatról mobilt tölteni, ezért ez a kis kütyü már többször nagyon sokat segített az utazásunk során.

Android app-ok, amiket használunk:

- Google Maps: nagyon hasznos. Általában miután kinézzük a következő uticélunkat, wifi-n egy netcafe-ban letöltjük az célállomás térképét a telefonra, hogy offline is tudjuk nézni, hogy hol is járunk. Zseniális eszköz a taxiórás taxis átejtések kikerülésére, hiszen folyamatosan tudod ellenőrizni, hogy valóban a célállomás felé tartotok-e, vagy éppen egy városnéző túrára visz téged a sofőr a tudtod nélkül.

- Booking.com: a népszerű szállásfoglaló oldal ingyenes app-ja, amivel bárhonnan ahol van wifi, tudunk szállást foglalni. Kötelező app az utazáshoz.

- Expense manager (bishinews): ingyenes app, amely segít nyomonkövetni a költéseinket. Sok pénzügyi app-ot kipróbáltunk, mire ezt megtaláltuk. Azért zseniális, mert különböző "projecteket" lehet indítani rajta, így az országokat külön-külön tudjuk rajta kezelni, ráadásul az összes valutanemet képes kezelni. Szuper jó kimutatásokat is le lehet kérni, így 2 gombnyomással kideríthető, hogy pl. Indiában szállásra mennyi pénzt költöttünk.

- Tripadvisor: a szintén népszerű utazási célpont értékelő honlap app-ja. Rendkívül hasznos, hiszen egy utazásnál nem csak az fontos, hogy melyik úticélunk (szállás, múzeum, stb.) mennyibe kerül, hanem az is, hogy mások hogyan értékelték, mennyire találták érdekesnek. Az app segítségével el lehet kerülni a nagyon beharangozott, de unalmas vagy túl drága helyeket.

- Triposo: gyakorlatilag egy e-utikönyv, ami azért nagyon jó, mert rengeteg városról le lehet tölteni információkat offline is, azaz internetes elérhetőség nélkül is tudjuk használni az adott városban való sétálgatás közben. Ráadásul általában térkép is van az adott városhoz, bár az azért nem bizonyult túl megbízhatónak.

- Trip Journal: na ez az app mindentvivő. Bár nem ingyenes, de a 2.99 USD-t maximálisan megéri. Segítségével nyomon lehet követni a teljes utazásunkat. Bárhova megyünk, csak elindítjuk az app-ot, amely az adott helyzetünk GPS koordinátáit lementi, képet is tudunk csatolni az adott helyszínhez, és később, amikor újra  tudunk internethez csatlakozni, szépen letölti a térképet, és megmutatja a koordináták segítségével, hogy merre jártunk. A végén akár google earth utazásként is kimenthetjük az útvonalunkat, és megnézhetjük, merre is barangoltunk az utunk során. Kicsit talán nehézkes a kezelése, vannak benne apróbb bug-ok is, de mindentől eltekintve igazi segítség az utazás visszaidézésben. Nagyon ajánljuk.